Már biztos: nem kapjuk meg az új Volkswagent
Már korábban is hallottunk olyan pletykákat, amelyek szerint a Volkswagen Jetta európai bevezetését megspórolná a gyártó, de az újdonság láttán egy pillanatra elbizonytalanodtunk. Ez a Jetta más fazonú, bátrabb formatervű, mint az elődei, így talán lenne esélye Európában is, a Golf és a Passat közti átmenetként. Ám a gyáriak máshogy gondolták, és lehet, hogy nekik lesz igazuk.
A Volkswagen közleményében azt írták, jelenleg nem tervezik egy európai kivitel bemutatását. Ha pusztán az előző generáció eredményeit nézzük, ebben nincs is semmi meglepő: a Jettából az Egyesült Államokban 115 ezer példányt adtak el tavaly, ami egy hét éves modelltől egész acélos, különösen úgy, hogy a típus – igaz, az egy generációval korábbi kivitel – az épp csak csendesedő dízelbotrány főszereplője volt. A legjobb évében a kifutó generáció ráadásul 170 ezer példányban fogyott el, és egyáltalán nem lehetetlen, hogy az új, tágasabb és jobb formájú új Jettával ismét elérhetik azt a szintet.
Ezzel szemben Európában a kifutó Jetta legjobb évében, 2011-ben 37 ezer példányban fogyott, de az érdeklődés hamar zuhanásnak indult: 2012-ben 19 ezerre esett vissza a típus éves forgalma, 2013-ban 15 ezerre, 2014 óta pedig nem sikerült elszakadni a 10 ezres eladási szinttől. Tavaly 8947 Jettát értékesítettek egész Európában, ez pedig olyan kevés, hogy talán még a gyártás és forgalmazás költségei sem térülnek meg. A Volkswagen pedig mostanság igyekszik megszabadulni mindentől, ami nem hoz közvetlen hasznot - máshogy esélyük sem volna kigazdálkodni a dízelbotrány félelmetes, több tízmilliárd eurós költségét.
A döntés révén ez már a harmadik olyan modell, amely Európában nem lesz kapható, az amerikai Passat és az Atlas óriás-terepjáró után. Ezeket a modelleket a VW így sokkal szabadabban szabhatta az amerikai igényekhez, illetve az arrafelé jellemző árszínvonalhoz, ami végső soron a márka versenyképességének javulását eredményezheti Észak-Amerikában.