A LaFerrarinál is gyorsabb lehet a 488 GTO
Idén már hároméves a Ferrari 458 Italia utódjának szánt 488 GTB . Bár új nevet kapott, és új típusként kezelték, valójában azonban csak egy masszívabb frissítés volt, nemsokára elérkezik tehát a modellváltás ideje. Előtte azonban jön még egy igazán kemény változat, a 488 GTO, amelyben lényegében utcára átültetett versenytechnika dolgozik majd.
A fejlesztés során a 488 Challenge versenyautóval megszerzett tapasztalatokat is hasznosították, annak a 3,9 literes, ikerturbós V8-asát dolgozták át a GTO-hoz. Maga a motor a hírek szerint tíz százalékkal könnyebb lett, mint a GTB-é, teljesítményét pedig 670-ről 710 lóerőre emelték, amivel a márka eddigi legerősebb utcai V8-asa lett. A nyomatékadatokról még nem tudni pontosat.
A súlycsökkentés jegyében állítólag egy egészen lecsupaszított belteret kapunk majd, kihagynak olyan luxus-extrákat is, mint mondjuk a kesztyűtartó. A kasznit is farigcsálják még, így aerodinamikája kedvezőbb, hatékonyabb lesz, mint a GTB-é. A hétgangos, duplakuplungos váltón is módosítanak, igaz, egyelőre nem tudni, pontosan hogyan és mit. A felnikre gyárilag Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsokat szerelnek. Ha minden igaz, a 0-100 km/h-s sprinthez nagyjából 2,7 másodpercre lesz szüksége, de még jobban hangzik, hogy a LaFerrarinál is jobb köridőkre lehet képes a versenypályákon.
A bemutatót várhatóan március elején, a Genfi Autószalonon tartják. Addig nyilván több információt és képet kapunk majd a 488 GTO-ról. Ahogyan a pontos árat is majd csak később tudjuk meg, de a becslések szerint 75 millió forint körüli összeget kell érte kicsengetni.
Fotók: Autocar