Ez a Mustang igazából egy Mazda

2018.02.02. 06:59

A Mazda MX-5-ből, (vagy, ahogy a tengerentúlon ismerik, Miata) 1989-es indulása óta több mint egymillió darabot adtak el. Mivel egy könnyű, alapvetően a vezetési élményre kihegyezett eszközről van szó, elképesztő méretű utángyártott-alkatrészpiacról válogathat a lelkes építő. Léteznek olyan kasznielemek is, amelyekkel a kis roadster klasszikus sportkocsira emlékeztethet, de a mustangosított MX-5 még ennek tudatában is erős. 

A donor egy 1997-es, NA, vagyis első generációs MX-5 volt, annak is az erősebb, 1,8 literes változata. A építő egész autentikusan alakította át a kocsit, csak a szélvédő keretet nem cserélte ki, hiszen ahhoz már vágni és hegeszteni kellett volna. A végeredmény mindenesetre furcsa, leginkább azért, mert az alapot adó Mazda egyszerűen kicsi ezekhez a formai megoldásokhoz. Minden elem túl nagy, túl bumfordi egy ekkora kasznin, mintha egy rajzfilmbe szánták volna, és a kerekeknél is kilóg a lóláb, hiszen a megmintázott 1965-ös Mustangon sem túl autentikus a felni. 

A beltér és a mechanika nem változott, továbbra is a 130 lóerős motor hajtja, ezzel az egy tonna alatti kocsi kifejezetten élvezetes. Az autó most valamivel 2,5 millió forintnyi dollárért eladó, ami abból a szempontból talán túlzás, hogy itthon 2 millióból olyan NA MX-5-öt vesz az ember, hogy megszólal. Az eladó valószínűleg a kocsi különlegessége miatt számít komolyabb haszonra. Bár mivel mindössze 160  ezer kilométert futott darabról van szó, egy visszaalakítás után talán jó vétel is lehet.

És álljon itt egy példa a Mazda-reszelés másik végletére is: van, aki nem az ameriai külsőre, hanem az amerikai belsőre vágyik, és V8-ast épít az egytonnás kisautóba. Ilyen például a Flyin' Miata, akikről már részletesen is írtunk.