Az idén júniusban lépnek életbe az Euro6 károsanyag-kibocsátási norma legújabb változatának előírásai, amelyben már az új WLTP ciklus szerint mérik a kipufogógázok összetételét. Emiatt kell átdolgozni az ötös sportos változatát is.
Arról már korábban is lehetett hallani, hogy az újabb, turbófeltöltéses és közvetlen befecskendezéses benzinmotorok hasonlóan kormolnak, mint korábban a dízelek – úgy néz ki, ez a helyzet a BMW M550i 4,4 literes V8-as motorjával is. A 462 lóerős benzinmotor az ősztől érvényes Euro6d Temp szabvány mérésein, amelyeket már nem a korábbi NEDC, hanem a valóságos körülményeket jobban szimuláló WLTP ciklus szerint végeznek, a határértéknél több részecskét bocsát ki, ezért részecskeszűrővel egészítik ki.
Ez lényegében a motor teljes áthangolását teszi szükségessé, és ezt a feladatot nem tudták megoldani a gyártás szüneteltetése nélkül. A típusváltozat rendelhető marad, de a gyártást állítólag legalább öt hónapra leáll.
Mindez nem is a konkrét típusváltozat miatt érdekes, hanem azért, mert jelzi, hogy az új mérési ciklus bevezetése aligha lesz zökkenőmentes. Néhány napja olyan pletykák is felröppentek, amelyek szerint az M3-as BMW gyártása hasonló okokból idő előtt meg is szűnhet, az M4-es előállítását pedig az M550i-éhez hasonlóan felfüggesztik egy időre. Más autógyártóktól egyelőre nem érkeztek hasonló hírek, de csodálkoznánk, ha csak a BMW-nél kényszerülnének efféle lépésekre az Euro6d bevezetése kapcsán.