Közel négyezer kilométeres tesztutat tett meg sikerrel az Embark Trucks nyergesvontatója a mögé csatolt pótkocsival. A Los Angeles és Jacksonville közötti táv nagy részét önvezető módban, de a biztonság kedvéért sofőrrel a fülkében. Az utazás öt napig tartott: mivel egy ember felügyelte a folyamatot, pihenőket is be kellett iktatni. Azt mondják, ha teljesen elkészül a technológia, két nap is elegendő lesz.
Nem ez volt az első nagyobb távolság, amit sikerrel teljesített az Embark kamionja. Korábban a Level 2 szintű önvezető rendszerrel ellátott jármű El Paso és Palm Springs között, több mint ezer kilométeren szállította a Frigidaire hűtőszekrényeit. Akkor is ott volt a fedélzeten egy hús-vér sofőr, de azt mondják, jól működött az önvezető rendszer.
Az Embark célja nem az, hogy elvegye a kamionsofőrök munkáját az autonóm módban közlekedő kamionokkal. Az Egyesült Államokban az Amerikai Kamionos Szövetség (American Trucking Associations) adatai szerint jelenleg ötvenezer fős a hiány a szakmában, ez a szám pedig hat éven belül 175 ezerre is emelkedhet. Az önvezető nyergesek tehát a munkaerőhiány enyhítését szolgálhatnák.
A San Franciscó-i székhelyű Embark rendszere egyébként nem nagy felbontású, nagy részletességű térképek alapján dolgozik, hanem szenzorokkal, és képes a tanulásra is. A vállalat vezetői szerint így költséghatékonyabban és gyorsabban lehet új útvonalakat felvenni, mint a térképalapú megoldással. Jelenleg a tesztutak adatait elemzik, vizsgálják, hogy hányszor és milyen helyzetekben volt szükség emberi beavatkozásra. Ezekkel a tapasztalatokkal igyekeznek majd tovább finomítani a nyergesvontatók önvezető képességeit.