Újra felbukkan a modern Stratos
Szomorúan végződött 2011-ben a modern Stratos története: a Ferrari, amelytől a tanulmány-változat műszaki alapjait vásárolták, közölte, hogy nem járul hozzá egyetlen alkatrészének a felhasználásához sem, ha gyártásra kerül a sor.
Azt hittük, ezzel csendben el is múlik a kezdeményezés, amely egy német befektető, Michael Stoschek pénzéből és a Pininfarina tervezőinek szakértelme révén jutott el a tanulmány-fázisig. Ám tévedtünk: kiderült, hogy az idei Genfi Autószalonon ismét látható lesz a típus, méghozzá a gyártásra szánt változat.
Egyelőre annyi biztos, hogy a Manifattura Automobili Torino nevű cégnél folyik majd a gyártás. Ezt a vállalkozást a Pininfarina speciális igényeket kielégítő részlegének korábbi vezetője, Paolo Garella alapította, és egyebek közt itt készülnek a Scuderia Cameron Glickenhaus autók is. A Stratosból összesen 25 példány készül majd, ám azt egyelőre nem tudni, hogy a műszaki alapok honnan érkeznek, ahogy azt sem, hogy mennyibe kerül majd egy-egy darab. Egyedül a motor teljesítményét közölték – ez 550 lóerő lesz – ami bőven több, mint elegendő, főleg ha közel tudnak maradni az egykori tanulmányautó 1,3 tonna alatti tömegéhez.
Stoschek szerint háromféle változat készülhet a Stratosból: utcai sportkocsi, pályaversenyzésre tervezett versenyautó, illetve egy magasított raliváltozat, amely az eredeti Stratoshoz hasonlóan laza útfelületen lesz igazán elemében.