A franciak kompakt modellje valószínűleg konkrét utód nélkül fejezi be a pályafutását. Azt is elmondták, miért.

A Citroën kompakt modellje 2004-ben vegyes érzelmekkel kezdte a pályafutását. Formai szempontból óriási ugrás volt az előd Xsarához képest, azonban a megbízhatóságon elvérzett a típus, sokak számára lett rossz emlék a C4.
A második generáció már sokkal jobban sikerült, de kiöltek belőle minden érdekességet is, hogy helyet csináljanak a DS4-esnek. A C4 szép lassan beleszürkült a kínálatba. A hányattatások ellenére remekül fogyott a típus, több mint 3 millió példány kelt el belőle.

Mára a piac átalakult, megnövekedett az SUV-k iránt érdeklődés, így a ciklus során megjelent crossover, a C4 Cactus is jobban fogyott a sima C4-esnél. A helyzet tavaly tovább bonyolódott az Opel megvásárlásával, így a PSA-konszern már négy kompakt modellt (C4, DS4, 308, Astra) versenyeztetett házon belül.
A franciák végül a C4 gyártásának befejezése mellett döntöttek. A típus kiszolgálta az idejét, hét évet töltött a piacon, de nem lett volna értelme az utódlásának. A döntésnek már megágyazott a Cactus októberi modellfrissítése is, ahol a márka bohócautója megszabadult néhány vicces részlettől, annak érdekében, hogy hatékonyabban tölthesse ki a C4 által hagyott űrt.
Varázsszőnyeg lesz a C4 Cactus?
A Citroën részéről pontosan ezt ígérik: példátlan kényelmet, amit elsősorban az új csoda-futóműnek tulajdonítanak.
„Szerettünk volna kicsit visszavenni az SUV-elemekből, hogy sokkal hagyományosabb kompakt kinézete legyen a Cactusnak. Ezzel akartuk elkerülni, hogy vásárlókat vegyen el a C3 Aircrosstól. A vásárlóink kedvelik a crossovereket, de külön a C4 Cactust is.”– mondta Xavier Peugeot, a Citroën termékfejlesztési igazgatója. Peugeot azt is kihangsúlyozta, hogy a Citroënnél továbbra is szeretnének érdekes autókat gyártani, így sokkal inkább szükségük volt a Cactusra, mint a C4-re.
A Citroën C4-est raktárról még értékesítik, azt azonban nem árulta el a márka, hogy mi lesz a DS4 sorsa.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
