Alig egy hónapja vált hivatalossá, hogy néz majd ki a 27 éve nagyobb változtatások nélkül kínált terepjáró, máris itt a legsportosabb, G63 AMG-változat.
A csúcs G-Klasse megkapta az AMG GT C-ről megismert Panamericana hűtőrácsot, mögé pedig egy duplaturbós, négyliteres, hengerlekapcsolós V8-as került, amit szintén ismerhetünk már más Mercedes-típusokból. A G osztály legerősebb változatában 577 lóerőt és 850 Nm-t tud, a 0-100 pedig a kilencfokozatú automatával 4,5 másodperc alatt meg van meg ezzel a téglaformájú testtel is. A végsebességet 220 km/h-ban maximalizálták, de ha kérjük az opcióként elérhető AMG Driver's package-et, 240-ig is tarthat a száguldás.
A legerősebb G osztály megkapta az ilyenkor szokásos AMG-kiegészítőket, így nagyobbra vették hűtőnyílásokat, pirosra festették a féknyergeket és óriási, 22 colos felniket szereltek az autóra. A legjellegzetesebb részlet valószínűleg a hátsó kerekek elé mindkét oldalon kivezetett dupla kipufogó. Az összhatás összességében nem annyira drámai, bár a G osztály alapból sem szerény jelenség.
A Mercedesnél azt ígérik, hogy a sportos kiegészítők ellenére a G63 továbbra is jó terepjáró képességekkel rendelkezik. Megmaradt a felező és a három zárható differenciálmű is. Az adaptív futómű azért az igényeknek megfelelően Comfort, Sport és Sport+ állásokat kapott.
A Mercedes G63 AMG a márciusi Genfi Autószalonon mutatkozik be, az első példányokat pedig várhatóan júniustól vehetik át a vásárlók.