A Porsche már meglépte, a PSA csoport pedig tervezgeti, hogy megszabadul a dízelmotoroktól. Úgy tűnik, a Ford a széllel szemben próbál pisálni, az friss Edge SUV-ban ugyanis egy új, kétliteres biturbó-dízelt mutatnak be.
Az Edge fészliftes változatát már januárban, a Detroiti Autószalonon megmutatták , most viszont Európába is megérkezett. A korábbinál szélesebb hűtőráccsal tolakodóbb, agresszívabb lett az ábrázata, és kapott új géptetőt, fényszórókat, valamint új lökhárítót is. Az ST-Line-hoz alapáron 20 colos, felárasan 21-es alufelnik járnak, továbbá krómozott dupla kipufogóvég, színre fújt külső elemek. Odabent perforált bőrrel bevont kormány, félbőr ülések, alumínium sportpedálok és vörös varrás teszi sportosabbá.
Az Edge-be építik be először – legalábbis Európában – a Ford új, kétliteres, 238 lóerős EcoBlue biturbó-dízelmotorját, amelyre egy kisebb méretű, de nagynyomású, valamint egy nagyobb, de alacsony nyomású feltöltőt akasztottak. A cél az volt, hogy alacsonyabb fordulatszám-tartományban is viszonylag nagy teljesítmény és forgatónyomaték jelentkezzen. Ugyanezt a motort egy turbóval, visszafogottabb, 150 és 190 lóerős teljesítményszintekkel is kínálják. Váltóból kiviteltől és motorváltozattól függően hatsebességes kézi, és nyolcas automata a választék.
Három új vezetéssegítő extrát is kapott az frissített Edge. Az ütközés utáni fékezőrendszer lényege, hogy az első becsapódás után csökkenti a féknyomást, ezzel mérsékelve a lehetséges második ütközés hatását. A kikerülő kormányzási asszisztensnek a ráfutásos balesetek megelőzésében lehet szerepe: radarral és kamerával észleli az előttünk lassan haladó vagy megálló járműveket, és segíti az elkerülést. Az adaptív tempomatot pedig sávközép funkcióval egészítették ki.
Az Európának szánt kivitel gyártását májusban indítják be, felszereltségi szintek közül Trend, Titanium, Vignale és ST-Line lesz rendelhető. Az előrendelés is akkor kezdődik, az első példányok leszállítására szeptemberig kell várni.