Miért robban le a legtöbb autó?
Nyilvánosságra hozta a 2017-ben regisztrált lerobbanások leggyakoribb okait a német autóklub (ADAC). A szervezet és partnerei összességében több mint négymillió meghibásodást regisztráltak tavaly, a legforgalmasabb nap ilyen szempontból január 23-a volt, amikor közel 22 ezer riasztást kaptak.
Az esetek több mint harmadában, egészen pontosan 39,9 százalékában az akkumulátorral kapcsolatos problémák miatt nem tudtak továbbmenni az autósok, így 2016 után ismét ez volt a leggyakoribb oka a lerobbanásoknak. A második helyre a motorhibák és a motorvezérlő rendszerek hibái kerültek (ide tartoznak a szenzorok, befecskendezés és gyújtás is): az esetek 21 százalékát adták ezek.
A harmadik leggyakoribbnak (13%) az „egyéb” kategóriába tartozó meghibásodások bizonyultak. Az ADAC ide sorolta a karosszériával, a kormányzással, a fékekkel és a futóművel összefüggő problémákat is. A lerobbanások tíz százalékát okozták a generátorral, önindítóval, világítással vagy kábelezéssel kapcsolatos elektromos gondok.
Íme, a százalékos megoszlás:
A lerobbanások leggyakoribb okai 2017-ben (ADAC) | |
Akkumulátor | 39,9% |
Motor, motorvezérlés (befecskendezés, gyújtás, szenzorok) | 21% |
Egyéb (karosszéria, kormányzás, fék, futómű, hajtás) | 13% |
Generátor, önindító, világítás, kábelezés | 10,2% |
Kerekek | 6,6% |
Üzemanyagrendszer | 4,9% |
Hűtés, fűtés, klíma | 3,2% |
Kipufogórendszer, részecskeszűrő, katalizátor | 1,3% |
Az ADAC a begyűjtött adatok felhasználásával minden évben elkészíti a legmegbízhatóbb és a legproblémásabb autók rangsorát, kategóriákra bontva. Idén még nem tettek közzé ilyen listát, addig is érdemes böngészni a tavalyit: