A Mini is rámegy a kínai villanyautó-lázra
Egy ideje már nem titok, hogy 2019-ben jönnek az elektromos Minik, de már többé-kevésbé azt is tudni, hol gyártják majd őket. Az európai változatról már lehetett sejteni, hogy Oxfordban készül majd, de ezt pénteken hivatalosan is megerősítette a BMW-csoport. Közben azt is bejelentették, hogy a csoport tárgyalásokat folytat Kína legnagyobb városi terepjáró gyártójával a kínai gyártás helyszínéről.
A BMW szándéknyilatkozatban jelezte együttműködési szándékát a Great Wall Motors céggel, amellyel mielőbb tető alá akarja hozni az ügyletet. Nem véletlen a BMW sietsége. Kína ugyanis szigorú kvótát vezet be az "új energia járművek" (New Energy Vehicle, NEV) gyártására és értékesítésére 2019-től. A gyártóknak 2019-től eladásaik legalább tíz százalékát NEV modellekkel, azaz plug-in hibridekkel és tisztán villanyos autókkal kell teljesíteniük és az arány évről évre fokozatosan emelkedik majd. A NEV modellek értékesítésének a kínai autópiacon 2020-ra el kell érnie a kétmilliót.
Kínában tavaly 468 ezer teljesen elektromos autót értékesítettek, ami igen jelentős, 82 százalékos növekedés 2016-hoz képest. Kína a BMW vezető piaca, ahol tavaly közel 560 ezer autót adott el. Ez több mint a második és a harmadik legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban és Németországban együttesen értékesített mennyiség. A BMW tavaly 35 ezer Mini autók adott el Kínában, amivel a márka negyedik legnagyobb piaca volt.