Az aktuális Kia Optima még nem mondható túl öregnek, hiszen 2015-ben mutatták be . A dél-koreaiak azonban úgy látták, elérkezett a modellfrissítés ideje, így egy kicsit átformálták az ábrázatát és felrázták a technikáját is.
Ami a külsőt illeti, óvatosan átdolgozták az első lökhárítót, a ledes hátsó lámpák pedig új mintázatot kaptak. A tigrisorr-maszkot enyhe krómdíszítéssel látták el, az első-hátsó ködlámpákon változtattak egy keveset, a szedánra pedig módosított hátsó lökhárító is jutott. Újfajta könnyűfém felniszetteket is lehet rendelni az Optimához, méghozzá 16-tól 18 colig válogathatnak a vevők. A GT Line és GT felszereltségi szinteket szintén újragondolták.
Odabent még visszafogottabb az újdonságok sora. A leginkább észrevehető frissítést az új kormánykerék jelenti, de egy pici krómmal a műszerfalat is feldobták. Biztonsági extrák terén is van egy kicsi fejlesztés: ha a sofőr nem figyel oda a vezetésre, az autó vizuális- és hangjelzésekkel próbálja visszarántani elkalandozó gondolataiból. Ezen kívül sávtartót, automatikus vészféket és gyalogosfelismerőt is kapunk.
Kidobják az Optima motorpalettájáról a meglehetősen réginek számító 1,7 literes CRDI dízelt, amelynek helyét egy új, 136 lóerős és 320 newtonméteres 1,6-os veszi át. Ez egy ekkora testhez nem tűnik túl soknak, de legalább tisztább, környezetkímélőbb mint elődje, teljesíti az Euro 6d norma követelményrendszerét. Aki inkább benzinessel venné, az a szívó és turbós kétliteresek közé pozicionált 1,6 T-GDI turbómotort is választhatja 180 lóerővel, hétsebességes, duplakuplungos automata váltóval.
Az új Optimát márciusi elején, a Genfi Autószalonon állítja ki először a Kia, a forgalmazást várhatóan az idei harmadik negyedévben kezdik meg.