Az utolsókat rúgja az Audi R8?
Az Audi nemrég még újabb változatot készített az R8-asból: tavaly a Frankfurti Autószalonon mutatták be a hátsókerékhajtású kivitelt, és V6-os alapmodell fejlesztéséről is szó volt. Később aztán jöttek a hírek, hogy hamarosan eltűnhet a kínálatból a szupersportkocsi, méghozzá utód nélkül. Ez a forgatókönyv egyre biztosabbnak tűnik, derül ki a kutatás-fejlesztési vezető szavaiból.
Peter Mertens a Genfi Autószalonon beszélt a témáról a Car and Driver munkatársainak. Konkrétumokat persze nem mondott, de annyit elárult, hogy jelenleg nem terveznek közvetlen utódot az R8-nak. Ebben persze lehet némi logika is, mert az Audi - ahogyan az egész Volkswagen-csoport - a villanyosítás felé fordul, így a jövőben a fejlesztésre fordítható összegek nagy részét elektromos autókra és hibridekre költik.
Mertens azt még hozzáfűzte: nem tűnnek el teljesen a palettáról a belső égésű motorral szerelt erős autók. Lesznek sportos benzines-, hibrid- és villanyautóik is. Kitért arra is, hogy vállalatcsoporton belül például a Porsche is azt bizonyítja, jól megférnek egymás mellett a hagyományos és az alternatív hajtású gépek.
Az R8 közvetlen utód nélküli megszüntetésében az is közrejátszhat, hogy például az Egyesült Államok piacán nem nagyon fogy a modell: mindössze 772 darabot adtak el, alig többet, mint a McLaren az 570S-ből, és kevesebbet mint az azonos platformra épülő Lamborghini Huracánból. Mercedes-AMG GT-ből 1609 példány fogyott, a Porsche 911 Turbo pedig minden felsorolt sportkocsit lenyomott.
Az aktuális, második generációs R8-as 2015 óta van a piacon, életciklusa végét 2020-ra jósolják - igaz, ez a 2006 és 2015 között gyártott elődhöz képest rövidnek hangzik. Mertens azért halványan mégis nyitva hagyta az utódlás lehetőségét, amikor hozzátette: "soha ne mondd, hogy soha. Az erős autók fontosak az Audinak."