Csaknem pont hat éve láttuk először a Kia K9 előző generációját, amely most búcsúzik, legalábbis Dél-Koreában, hogy átadja a helyét kevésbé plágium-gyanús, de hasonló méretű utódjának.
Az autó külsején már nyoma sincs a korábbi másolat-jellegnek, bár azt sem állítanánk, hogy az új K9 karakteres lenne. Kia módra divatos formákkal találkozunk mindenütt, de hiányzik valami bátor, egyéni formai megoldás. A dupla LED-csík a lámpákban, és a tigrisszáj-hűtőmaszk egy kicsit kevés ehhez.
Úgy tűnik, a luxusautó-tervezésnek is megvan a maga szamárlétrája: a másolás után jön az arctalanság – ezeken a fázisokon az évtizedek alatt a Lexus, az Infiniti és az Acura csúcsmodelljei is átestek – és csak utána jöhet a saját egyéniség. Nos, a K9 jelenleg épp a második lépésnél jár, legalábbis a kiszivárgott katalógusfotók alapján.
A belső tér tervezői még idáig sem jutottak: a műszerfal kialakítása itt még mindig a BMW sablonját követi, csak a kormánykerék kialakításán fedezhető fel némi Audis befolyás. Nyilván minden szép, igényes munka jó anyagokból, de ezen a fronton sem ártott volna elszakadni a példaképektől.
Az autó műszaki tartalmáról egyelőre keveset tudunk, a motorválasztékról például csak felsorolás-szinten tudunk. Kétféle V6-os, egy 3,3 és egy 3,8 literes, illetve a Genesisekből már jól ismert 5 literes V8-as alkotja a palettát. Minden motorhoz nyolcfokozatú automata váltó jár.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a típus exportját tervezik-e – Észak-Amerikában K900 néven kapható az előző változat, de tavaly kevesebb, mint 500 darab kelt el – de az kevéssé valószínű, hogy Európában megpróbálkoznának a bevezetésével.