Új nép-terepjárón dolgozik a VW
Egyelőre egyszerűen Volks-SUV-ként emlegetik a Volkswagen következő nagy dobását, amelytől több nagy piacon, így az Egyesült Államokban és Kínában is jelentős eladásnövekedést várnak. A cél évi 400 ezer ilyen autó eladása lenne, de úgy, hogy Európában valószínűleg be sem mutatják.
Az új modellről maga a VW márka vezérigazgatója, Herbert Diess beszélt, méghozzá meglepően nyíltan. A típus a Tiguannál kisebb, de valószínűleg a T-Rocnál nagyobb lesz, ugyanakkor az Európában tavaly bemutatott Golf-méretű szabadidő-autónál sokkal olcsóbb lesz.
A típust eredetileg Kínában, a Shanghai-VW-nél kezdték fejleszteni, persze a cégcsoport szabványos műszaki megoldásaira építkezve, ám kiderült, hogy egy efféle modellre más piacokon is szüksége lenne a VW-nek. Így már arról is megszületett a döntés, hogy a nép-terepjárót Kína mellett Mexikóban is gyártásba küldik, innen látják majd el az észak-amerikai piacot. Ezen felül várhatóan Indiában, Oroszországban, Délkelet-Ázsiában és másutt is elérhető lesz a Volks-SUV, egyedül Európában nem tervezik bemutatni, ahol veszélyeztetné a kisebb méretű és drágább, de sportosabb megjelenésű T-Roc eladásait.
A tervek szerint az új típust először Kínában kezdik forgalmazni, 2020 augusztusában, de még ugyanebben az évben megkezdődhet az amerikai forgalmazás is. Diess szerint azonban nem ez lesz az egyetlen új SUV a márka kínálatában: az évtized végére a márka durván húszféle terepjáró-fazonú modellt kínál majd, és a cégvezetés arra számít, hogy a forgalom 40%-át ezek a típusok teszik majd ki.