Ameddig az Opel a General Motors kezében volt, a szentgotthárdi motorgyár sorsa egy pillanatig sem volt kétséges. A termelés olcsó volt, és itt mindig az olcsóbb típusokba készültek egyszerű motorok, amelyekből jó sok kell. Ám a tulajdonosváltás óta kényelmetlenül sok lett a kérdés az üzem túlélésével kapcsolatban. Egész mostanáig.
A jó hírt Grzehorz Buchal, a szentgotthárdi üzem igazgatója jelentette be, Szíjjártó Péter külgazdasági és külügyminiszterrel közösen: 2020-tól már a Peugeot 1,2 literes, turbós háromhengeres motorjait is gyártásba veszik itthon, ami hosszabb távon is valószínűsíti a magyar Opel motorgyár túlélését. Ez az a motor ugyanis, amelynek a jelenlegi Peugeot motorok közül a legbiztosabb a jövője mind a PSA-nál, mind az Opel jövőbeli típusaiban, így várhatóan milliós példányszámban lesz rá szükség éves szinten.
Buchal szavai egyébként azt jelzik, hogy a gyárnak meg kellett harcolnia a túlélésért a cégvezetés felé. „Bizonyítanunk kellett a PSA csoporton belül, hogy a gyárunk versenyképes, hogy egy olyan környezetben, ahol csak a teljesítmény számít Szentgotthárd képes teljesíteni. Szeretném megköszönni mindezt munkatársaimnak, akik elkötelezett és kemény munkával az elmúlt hónapokban hozzájárultak ahhoz, hogy Szentgotthárd részévé vált a PSA hosszú távú gyártási stratégiájának.”
Szentgotthárdon jelenleg már dolgoznak a Peugeot motorok gyártásának előkészítésén: állítólag egy hatvan fős csapat feladata az átállás részleteinek kidolgozása. A jelenleg gyártott Opel motorok helyét ugyanis csak fokozatosan veheti át a Peugeot háromhengerese, olyan ütemben, ahogy az Opel kínálatban is kiváltják a francia motorok a korábbi, német tervezésűekét, azaz a két motorcsalád gyártását lehetőség szerint a meglevő gépsorokon kell majd megoldani.