Bemutatták a Volkswagen új globális csúcsmodelljét
Az új Volkswagen szabadidő-autó bemutatóját jellemző módon Kínában tartották, hisz ez az a piac, ahol a márka jelenleg a legerősebb, és ahol a legtöbb fogyhat a drága monstrumból, amelynek a harmadik generációját leplezték le.
Aki látott új Volkswagent mostanában, vagy Touareget úgy általában, az nagyon nem fog meglepődni az új változat megjelenésén. Tisztességes konfekció-modell nagy túlzások nélkül. Szemből a Passat megoldásához hasonló, egybenövesztett, króm-tetejű fényszóró-hűtőrács kombó határozza meg a látványt. Profilból egy kicsit ügyesebb arányú Q7-es Audinak látszik, hátulról pedig amolyan VW-esen semmitmondó a látvány.
A kiszámíthatóan konzervatív forma alatt persze ott van minden, amit a Volkswagen manapság csak nyújtani tud. Létrugós futómű aktív dőléscsökkentéssel, állandó összkerék-hajtás, összkerék-kormányzás, korszerű, nagyképernyős fedélzeti számítógép, masszázsülések, mobiltelefon-integráció és persze a biztonsági funkciók teljes tárháza, az éjjellátó kamerától az automata vészfékig.
A Touareg természetesen nem lett kisebb, 4,878 méter a harmadik generáció hossza, ami majdnem nyolc centi növekedést jelent – az új szélesség 1,984 méter (+4,4 centi), a magasság pedig 1,702 méter (-0,7 centi) – így nem csoda, hogy az utastér és a csomagtér is tágasabb lett. Ez utóbbi 810 literes, azaz 113 literrel nagyobb, mint eddig. Az viszont meglepő, hogy 106 kilogrammal csökkent az autó tömege, bár a legtöbb változat üresen így is többet nyom két tonnánál.
Egyelőre ötféle motorról tudunk, amelyek bekerülnek a VW legdrágább SUV-jába. Kettő ezek közül 3 literes, V6-os dízel, 282 illetve 228 lóerővel, ezekkel kezdődik a forgalmazás. Később jön az ugyanekkora turbós benzines 335 lóerővel, valamint a konnektoros hibrid 362 lóerős teljesítménnyel. A legerősebb, jelenleg ismert kivitelbe az Audi SQ7-es 435 lóerős négyliteres V8-as turbódízel motorja kerül, de meglepő lenne, ha később, az amerikai piac kedvéért nem készülne valami erősebb V8-as benzines kivitel.
Ahogy az a motorválasztékból is látszik, a Touareg már tényleg a cseresznye a kínálat tetjén. Aki nagy terep-Volkswagent szeretne Észak-Amerikában vagy Kínában megfizethető áron, annak ott az Atlas illetve a Teramont, Európában meg mondjuk a Škoda Kodiaq. A Touareg egyértelműen nem a nép Volkswagene, még ha ez a megállapítás hordoz is magában némi ellentmondást.