Hiába zuhant le korábban az egyik prototípus, az Aeromobil nem adta fel. Nem csak a korábbi repülő autójuk tökéletesebb változatát szeretnék szériában gyártani 2020-tól, de tovább is fejlesztették az ötletet.
Eddig csak azzal kísérletezett a cég, hogy egyesítse egy autó és egy repülőgép előnyeit, de a legújabb tervezetük már helyből szállna fel. A koncepció persze nagyon hasonló a korábbihoz, amelyet két év múlva már gyártanának. A név is azonos, csak a számozásban van eltérés. A benzines, nekifutásból felszálló régebbi változat a 4.0, míg a helyből felszállni képes gép az 5.0 VTOL.
A koncepció egyébként hasonló: az 5.0-s Aeromobil is az utasfülke mögé hajtogatja be a szárnyait, a különbség csak annyi, hogy a szárnyak végén itt két propeller is található. Ezek drónként emelnék a levegőbe a járművet, amelyet itt már akkumulátorok táplálta villanymotorok mozgatnának.
A helyből felszállás képessége, az apró szárnyak és a villamos hajtás persze egy csomó kérdést vet fel. Például hogy mekkora távot tehet meg egy ilyen jármű két feltöltés között, vagy hogy mi tartja a levegőben, ha netán lemerülne az akkumulátor. Ám ezekre még bőven lesz idő válaszolni, hiszen az 5.0 fejlesztése épp csak elkezdődött, és az Aeromobilnál is úgy becsülik, hét-tíz év, mire eljuthat a gyártásig.
A szériagyártású Aeromobil 4.0 bevezetése persze elsőbbséget élvez: ha minden a tervek szerint megy, az első példányok már 2020-ra a gazdáiknál lehetnek. Az 5.0 fejlesztése csak ez után kezdődhet érdemben, ha a cég anyagi háttere megnyugtatóan rendeződött.