VW Atlas Cross Sport: X6-os a népnek?
Míg a Touareg tényleg a legdrágább csúcstermék szerepét hivatott betölteni a Volkswagen kínálatában, az Atlas Cross Sport a méretei ellenére fiatalosabb, könnyedebb alternatívája lehet a jelenleg kapható VW hobbiterepjáróknak.
Ha valami, épp egy ilyen típus hiányzik ahhoz, hogy a Volkswagen sikeresebb legyen Észak-Amerikában. A hétüléses Atlas hatalmas, és nem is veszélyesen drága, de afféle felnőtt autó apukáknak-anyukáknak. Ott van ugyan még a Tiguan, de az amellett, hogy könnyedebb jelenség, kisebb is, márpedig ez az az árukapcsolás, ami Észak-Amerikában egyáltalán nem működik.
Valószínűleg a VW-nél is felismerték ezt, ennek az eredménye lehet az Atlas Cross Sport. Ez egy ötüléses Atlas származék, de nem sokkal kisebb annál: a hossza 4,85 méter, a szélessége 2,03 méter, a magassága pedig 1,73 méter. Elsősorban a hátsó túlnyúlásból és a tető magasságából vettek el látványosan, a tetővonal pedig jóval lendületesebb, mint a teljes méretű Atlas esetében.
A végeredmény egyfajta mokány terep-kupé, mondjuk mint a BMW X2 két számmal nagyobb méretben. Értelme ugyan nem sok van, de eljátszhatja azt a szerepet a kínálatban, mint a személyautók közt az Arteon: egy VW, amelyet nem csak a célszerűsége és németesen fegyelmezett karaktere miatt lehet szeretni, hanem azért is, mert valamilyen.
A műszaki tartalom egyelőre nem túl lényeges, hiszen még csak tanulmányautóról van szó. Ám az azért sokat mond, hogy a VW kétféle hibrid hajtással mutatta be az autót. Mindkettő egy 3,6 literes V6-os szívó benzinmotor és két villanymotor kombinációjából áll. A konnektoros változat 355 lóerő összteljesítményű, egy 18 kWh-s Li-ion akkumulátort tartalmaz, 42 km-t elmegy tisztán villannyal is, és akár 5,4 másodperc alatt felgyorsíthatja a szabvány MQB-platformra épülő autót százra. Az olcsóbb kivitelbe jóval kisebb, 2 kWh-s akku kerül, az összteljesítmény itt legfeljebb 310 lóerő lehet, a gyorsulás százra 6,5 másodpercig tart. Ám mindkét kivitel végsebessége 209 km/h – ennek valószínűleg a benzinmotor csúcsteljesítménye szab határt, ami az Atlas hasonló motorjából kiindulva 280 lóerő körül lehet.
A VW nem csinál titkot belőle, hogy az a tanulmányból szériagyártmányt szeretne faragni, méghozzá 2019-ig. A végső terméken nyilván egyszerűbbre cserélnek ezt-azt, viszont az alapvető formaterven már aligha változtatnak, és az is biztos, hogy a gyártás az amerikai Passat és az Atlas mellett, a cégcsoport Tennessee-ben működő gyárában folyik majd.