Ronda nagy batár az új Subaru Forester
Már az előző Forester sem épp az esztétikumáról volt híres, de az, amit most New Yorkban lelepleztek, még esetlenebbnek hat. Pedig a részletei külön-külön nem is rosszak.
![](https://kep.index.hu/1/0/1975/19759/197591/19759153_6e6fc4cd2baa456d54ba4900f72d846e_wm.jpg)
A Subaru tulajdonképp csak abban reménykedhet, hogy a Forester vásárlók nem igazán nézegetik az autójukat, vagy ha mégis, inkább csak közelről, nagyítóval. Látják majd a fényszórók elegáns LED-íveit, a jópofa tortaszeletes felniket, a férfias kartervédő-utánzatokat, de hogy a közöket mivel töltötték ki, az elkerüli majd a figyelmüket. Ha nem így lesz, akkor viszont van mitől tartania a cégnek: az a zavaros formakavalkád, amit autótervezés címén elővezettek, aligha ébreszt majd vágyat a termék iránt.
![](https://kep.index.hu/1/0/1975/19759/197591/19759167_a2fc32d0e4803b5ce5f4bab8e31d4eb0_wm.jpg)
Ami egyértelműen megmaradt az előző generációból, az a nagydarab jelleg. A nagyobb hűtőmaszkkal és a vaskosabbnak tűnő, más ívű sárvédőívekkel még rá is erősítettek a Forester testes jellegére, de a fizikai méretek is nőttek. Három centit nyúlt a tengelytáv, ami kerek egy méteres hátsó lábteret eredményez.
![](https://kep.index.hu/1/0/1975/19759/197591/19759169_70edffa22f5be96216a689bcf3add719_wm.jpg)
Nyilvánvaló, hogy a Subaru azokra céloz – különösen Észak-Amerikában – akik jó tágas és célszerű terepjáró-féleséget keresnek, természetesen összkerék-hajtással. A sportosság teljesen kikerült a szempontok közül, legalábbis erre utal, hogy turbómotor már nincs a kínálatban. Az új Forestert egyféle, 2,5 literes, 182 lóerős négyhengeres bokszermotorral készítik majd, amelyhez csak egyféle váltó, fokozatmentes automata jár majd.
![](https://kep.index.hu/1/0/1975/19759/197591/19759171_de1eb6e849942bfceebef4926938d7d9_wm.jpg)
Lesz ugyan Sport változat, de ez lényegében kimerül a fekete hűtőrácsban és felnikben, illetve a hétfokozatúként is használható, a kormány mögötti fülekkel kapcsolható váltóban, erősebb motor ehhez sem jár. Ez persze csak az amerikai kivitelre igaz biztosan, azt egyelőre nem tudni, hogy Európában milyen hajtáslánccal tervezik bemutatni a típust.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)