Bár a Nissan Altima idehaza nem egy túlzottan ismert modell, mégis nagyon fontos eleme a japán gyártó palettájának: az Egyesült Államokban ez az egyik legkedveltebb Nissan. Márpedig az USA elég nagy piac ahhoz, hogy ennek a ténynek nagy jelentősége legyen. A kifutó széria már 2012 óta van piacon, így elérkezett az idő a váltásra, bemutatták a hatodik generációt.
Az új Altima formája részben a Vmotion 2.0 tanulmányból táplálkozik, az elődhöz képest aerodinamikailag előnyösebb, és nem mellesleg csinosabb orrot is kapott. A maszk immár egészen lenyúlik, majdnem a lökhárító aljáig, a fényszórók pedig laposabbak lettek - opcionálisan ledes lámpatesteket is kérhetnek a vevők.
Az ötödik generációnál valamivel nagyobb is lett az új: hossza 2,5 centivel, szélessége 2,3 centivel nőtt, viszont 2,8 centiméterrel alacsonyabb lett. Ami viszont a helykínálat szempontjából talán a legfontosabb: a tengelytáv közel öt centimétert nőtt.
Az Altimához kétféle motor közül lehet választani. Az alap a 2,5 literes, négyhengeres szívó benzines, amely az eddigi 182 helyett már 190 lóerőt tud, csúcsnyomatéka 244 newtonméter. A másik pedig kétliteres, turbós benzines, méghozzá változó kompresszióval. Ez a 252 lóerős, 370 Nm maximális nyomatékú négyhengeres a korábbi V6-ost váltja, az ígéretek szerint jelentősen kevesebbet fogyaszt majd. Mindkét motorváltozathoz CVT-váltót kapcsolnak, a 2,5-ös elsőkerekes lesz, de rendelhető összkerékhajtással, míg a kétliteres turbós alapból is összkerekes.
A Nissan vezetéstámogató extrákkal is telenyomja a szedánt: alapáron jár az automatikus vészfékrendszer, a ráfutásfigyelő, és a sofőr figyelmét monitorozó asszisztens is. Magasabb felszereltségeknél (SV, SL, Platinum) a ProPilot Assist legfrissebb verzióját is megkapjuk, amellyel kétszer egysávos úton lényegében képes magát vezetni az Altima.
Az új Altima forgalmazását idén ősszel kezdik meg az Egyesült Államokban, árazása még nem ismert.