Így néz ki a VW dízeltemetője
A dízelbotrány hullámai lassanként lecsillapodnak: a VW fizetett, és szép egyenletesen visszavásárolja a botrányban érintett autókat. Ami az ügyből visszamaradt, az többek között elképesztő mennyiségű dízelmotoros autó, amelyeket egyelőre a gyártó költségén tárolnak és tartanak karban.
Összesen harminchét ilyen autótelepet tartanak fenn, a Volkswagen szóvivője szerint ideiglenes jelleggel. A terv állítólag az, hogy az autókat külföldre viszik, és ott értékesítik. Minderre azonban csak az után lesz lehetőség, hogy a motorokat az amerikai hatóságok által jóváhagyott módon kijavítják.
Jelenleg nagyjából 300 ezer autó áll a telephelyeken, és 2019 végéig 350 ezer körülre nő a számuk – az igazán nagy kérdés az, hogy a világ melyik szegletébe vihetnek ilyen elképesztő mennyiségű autót eladásra, anélkül, hogy agyon ne csapják vele a helyi piacot, illetve saját esélyeiket.
Talán India, Kína, a Szovjetunió egyes utódállamai, esetlen Afrika vagy Latin-Amerika jöhet szóba, bár az értékcsökkent amerikai dízel-VW-ek ezekre a piacokra még mindig túl jók. Ha reális áron kerülnek forgalomba, akkor évekig nem vesz majd arrafelé senki másféle járművet, ha viszont túl drágák lennének, akkor a VW nem jutna előrébb a probléma megoldásában.
Annyi biztos, hogy a Volkswagennek valahogy ki kell szednie az autókból a visszavásárlásukra költött mintegy 7,2 milliárd dollárnak legalább egy részét, de pillanatnyilag nemigen látszik, hogy ez hogyan lesz lehetséges.