A BMW i modelleken dolgozó két szakember is megemlítette, hogy a jelenlegi kínálatot alkotó két modell átmeneti megoldás lehet. Stefan Juraschek, a cég elektromos hajtásait fejlesztő részleg vezetője azt mondja, ezek nem a megszokott tucatautók, így nem is lehet velük így számolni.
„Ezeket nem úgy terveztük, mint a legtöbb típust, családként, amelyből öt-tíz változatot is készíthetünk” - mondta a szakember, majd hozzátette, az i3 és az i8 sokkal inkább tekinthető műszaki erődemonstrációnak, mint hagyományos autónak.
A következő környezetbarát BMW-t, az i4-et 2020-ra ígérik a gyáriak, és az valószínűleg sokkal célszerűbb és nyereség-orientáltabb modell lesz, mint a két jelenlegi. Az i3 és az i8 nem csak a legalább részben elektromos hajtás miatt drága: mindkét típus karbonszálas vázat kapott, aminek az előállítása még a BMW gyártási újításaival együtt is költséges és időigényes. Ez különösen az i3 esetében jelent gondot, hiszen ebből nagyobb mennyiség készül, és az ára sem lehet akármilyen magas.
Az i modellek formatervezését vezető Domagoj Dukec is azt mondja, nem lesz mindig i3. „Ez nem egy párhuzamos világ a BMW-n belül. Itt nem lesz minden modellnek mindig utódja.” Azt persze mindenki hangsúlyozza, hogy döntés még nem született, de az nagyon valószínű, hogy a következő villamos hajtású BMW-k a jelenlegieknél célszerűbbek lesznek, és a tervezésükkor fontosabb szempont lesz, hogy nyereséget hoznak-e.
Ezzel együtt minden jel arra mutat, hogy az i3 és az i8 még messze nincs pályája végén: az előbbiből tavaly augusztusban mutatták be a felújított változatot, az utóbbiból pedig épp csak gyártásba küldték a nyitott kivitelt.