A Renault városi kiskocsija az idén már hatéves lesz, így már az idén várható az utód, amelyről érdekes módon eddig nem készültek értékelhető kémfotók.
A típus műszaki alapjaiban nem várható drámai változás, hiszen a nagyszériás modelleket igyekeznek szabvány megoldásokból felépíteni a Renault-Nissan szövetségen belül. Ám úgy néz ki, a formaterv változik, méghozzá a Mégane-éhoz hasonló szögletesebb sziluettűre.
Egyértelmű, hogy itt is elhagyják a hátul felfelé csúcsosodó háromrészes oldalablak-sort, amely olyan nagy divat volt az évtized első felében, de mára teljesen elkopott séma lett belőle. Ugyanígy határozottabb vonalúnak ígérkezik az autó orra is, bár ezzel nyilván szorosan követik majd az aktuális márkaarculat sablonját.
Az autó arányai ugyanakkor keveset változnak: marad a hosszú első és rövid hátsó túlnyúlás, ami a kezdetektől jellemzi a típust. Ami a műszaki megoldásokat illeti, komoly változás nem várható: alighanem itt is a Nissannal közösen kifejlesztett szabvány alkatrészeket használják majd, ahol csak lehet. Csak a motorválaszték lehetséges cseréjéről hallani: különösen a 900 köncentis, 90 lovas turbómotor jövője kétséges, amelyet nem igazán kedvelt meg a közönség, ehelyett várható valami más. Az 1,5 literes dízelek viszont egyelőre maradnak, bár a dízel-eladások csökkenése alapján nem biztos, hogy sokáig.
Ha igazak a pletykák, a Renault ősszel, a Párizsi Autószalonon mutathatja be az új Cliót, ami azt jelentené, hogy 2019 elejéig Európában biztosan megindulhat a forgalmazás.