Nem öli meg teljesen a kézi váltókat a Subaru. Korábban arról lehetett hallani, hogy biztonsági okokra hivatkozva szakítanak a hagyományos megoldással, és kizárólag automatákat szerelnek be. Most is vannak már olyan modelljeik, amelyek csak CVT-vel kaphatók. A sportos gépeknél viszont megtartják a manuálist.
Erről Tom Doll, az észak-amerikai részleg első embere beszélt a Drive magazinnak. Az interjúban elmondta, hogy továbbra is lesznek majd kézi váltók a teljesítményre kihegyezett modellekben, így a következő generációs WRX-ekben. Kizárólag fokozatmentes automata jár azonban a nemrég leleplezett új Subaru Foresterhez.
A márciusi Genfi Autószalonon egyébként a márka nagy-britanniai kirendeltségének ügyvezetője, Chris Graham beszélt a manuális váltóktól való búcsúról. Azt mondta, az automatikus vészfékrendszerek miatt lehet szükség a teljes átállásra. A Subarunál EyeSightnak hívják a különféle aktív biztonsági segédleteket, így a vészfékasszisztenst is tartalmazó rendszert - ez nem képes kézi váltóval együttműködni.
Igaz, ezzel szemben például a Mazda és a Honda rendszerei simán használhatók kézi váltós autókban is. Míg a Subarunál azzal indokolják a dolgot, hogy a kuplung kinyomása nélkül lefulladna az autó, addig a másik két említett márkát nem zavarja a lefulladás, ha baleset-megelőzésről van szó.
A következő WRX-eket egyébként az elmúlt hónapokban leleplezett Viziv Performance Concept tanulmánymodellek vetítik előre. Ezek alapján izgalmas formájú, vagány gépekre lehet számítani, és végre újra kívánatos autói lehetnek a márkának.