Nincs több jellegtelen Hyundai?
Luc Donckerwolke elég jól ismert név az autóiparban. Korábban tervezett a VW csoporton belül a Bentley, a Lamborghini és az Audi számára, de három éve a Hyundainál vezeti a formatervező csapatot.
A közismert szakembert eredetileg a Genesis márka megalapozásához vette fel a koreai vállalat még 2015 végén, de most már a Hyundainál is ő a vezető tervező. Formákat, ötleteket eddig nemigen vett kölcsön a konkurensektől – még korábbi munkahelyeiről sem, pedig azt nem könnyű elkerülni – a legutóbbi magyarázkodása azonban pont úgy hangzik, mintha az Auditól hozta volna magával.
Azt mondja ugyanis, hogy véget kell vetni az egy kaptafára tervezésnek. „Minden modellnek saját egyéniséget kell adnunk... most még talán korai beszélni róla, de az év végén vagy a jövő év elején bemutatunk néhány autót, amelyeken látszik majd, hogyan tudjuk elkerülni, hogy minden autónk ugyanarra a sémára készüljön.” - mondta.
Donckerwolke azt mondja, igazán Dél-Koreában járva jött rá, ahol a Hyundai és a Kia autói sokkal dominánsabban uralják az utcaképet, mint bárhol másutt, hogy milyen veszélyeket rejt a sablon-tervezés. „Ha minden autó hasonló formavilágú, azzal igazán unalmassá válhat az összkép. Nem szeretném, hogy így legyen.” - fogalmazta meg a probléma lényegét.
A dolog attól igazán érdekes, hogy az Audi részéről az év elején fogadtak meg valami nagyon hasonlót: hogy nem lesz minden autójuk tökegyforma. A különbség annyi, hogy a Hyundai részéről ez még komolyan vehető, míg a németek többször beígérték ugyanezt, hogy aztán tovább ontsák az egyforma autókat különféle méretekben.