A haszonjármű részleg a Volkswagen és a Toyota számára is afféle melléküzemág, bár a Hino és a Volkswagen Truck & Bus is nagypályás játékosnak számít az autóbusz- és teherautó-piacon. A két cég most stratégiai együttműködésről állapodott meg: elsősorban a kutatás-fejlesztésben szeretnének közösen előrébb jutni.
A Toyota teherautó- és autóbusz-márkája, a Hino talán kevésbé cseng ismerősen itt Európában, mivel elsősorban a Távol-Keleten erősek a piaci pozíciói, és a Toyota eddig nem is igen forszírozta a nemzetközi térhódítást. A VW nagy haszonjárműveit viszont jól ismerjük: a német vállaltóriás az MAN és a Scania márkákon keresztül részesedik az európai teherautó- és buszpiacból.
A két cég friss megállapodása szerint a jövőbeli megoldások fejlesztését már a két vállalat közös kutatás-fejlesztési részlege dolgozza majd ki, amitől jelentős megtakarítást várnak. „Azzal, hogy egyesítjük az erőinket, csak egyszer kell fizetnünk egy-egy műszaki megoldásért, ahelyett, hogy két-háromszoros összeget adnánk ki.” - fogalmazta meg a lényeget Andreas Renschler, a VW Truck & Bus vezérigazgatója.
A legfontosabb közös fejlesztésekként a felek az önvezető technológiák, illetve a környezetbarát dízel és hibrid hajtásrendszerek új generációjának kifejlesztését nevezték meg, de emellett az együttműködés kiterjed majd az alkatrész-beszerzésekre is.
A Hino és a VW Truck & Bus ideális párosnak tűnik több szempontból is: egyrészt alig van olyan piac, ahol versenytársai lennének egymásnak, másrészt, bár óriásvállalatokhoz tartoznak, méretben nem hasonlíthatók az olyan cégekhez, mint a Volvo Trucks vagy a Daimler Commercial Vehicles, amelyeknek minden nagyobb piacon jelentős részesedésük van.