Megmutatták az 5-ös BMW új japán kihívóját
Az ES eddig is létezett a Lexus kínálatában, de csak Észak-Amerikában, afféle olcsó belépőmodellként: a Toyota Camry alapjaira épült, érdekes műszaki megoldások nélkül. A legújabb generációt azonban nemzetközi karrierre szánják, így sokkal igényesebbnek tűnik korábbi névrokonainál.
Korábban a GS típust kínálták ebben a méretkategóriában, amely hátsókerék-hajtású volt, de a Toyota luxusmárkájánál láthatóan úgy döntöttek, felesleges ezt a drága megoldást erőltetni, inkább a szabványos, fronthajtású TNGA padlólemezre építkeznek. Ezért változik a név – az ES mindig is elsőkerék-hajtású alapokra épült – és az új modellbe már egész biztosan nem kerül hatnál több hengeres motor.
A szabvány alapok előnye, hogy így különösebb erőfeszítés nélkül az autóba építhetik a Camry hibrid hajtásrendszerét. Márpedig a Toyota a közelebbi jövőben a benzin-elektromos hajtásokra koncentrál, mivel több nagy piacon, így Európában is ezek kezdik átvenni a főszerepet az eladásokban. Úgy hallani, aki hiányolná a hátsókerék-hajtású autókra jellemző viselkedést, az kaphat a legerősebb hajtások mellé összkerék-hajtást, amely a nyomaték nagyobb részét hátra osztja majd, így az ES aligha lesz kevésbé vonzó, mint a GS, amelynek a helyére lép.
A számok azt mutatják, hogy a GS-nél szinte bármi csak jobban szerepelhet. Európában az elmúlt tíz év során egyszer sem sikerült a típusból 3000-nél többet eladni egy év során, de az Egyesült Államokban a legjobb évében eladott 23 ezer példányért sem volt érdemes kifejleszteni a következő generációt.
Az új Lexus ES bemutatóját április 25-én tartják Pekingben, akkor nyilván további részletekre is fény derül a típussal kapcsolatosan.