Bemutatkozik a legújabb M-es BMW
A BMW tulajdonképpen már meglevő dolgokat kombinált az eddigi legerősebb M2-es változatban. Az M3 és az M4 típusokban használt S55 motor visszafogott, 410 lóerős változata kerül bele, amivel jobban gyorsul mint az alapkivitelű M2-es, de a gyáriak szerint sem feltétlen ez a leglényegesebb különbség.
A háromliteres hathengeres ikerturbós változatához ugyanis egy csomó apró módosítás is jár a Competition változathoz, amely hatfokozatú kézi váltóval 4,4, dupla kuplungos automatával 4,2 másodperc alatt érheti el a százas tempót. Ilyen az átdolgozott kormányszervó-programozás, az új rugó- és lengéscsillapító-hangolás, a többet engedő menetstabilizáló, a hatékonyabb fékrendszer és persze az 55 kilogrammos tömegcsökkentés.
Az M részleg vezetője szerint a céljuk ezekkel a módosításokkal elsősorban az volt, hogy ne csak stabil legyen az autó, de egy picit élettelibben viselkedjen határhelyzetben, könnyebb legyen megcsúsztatni.
Németországban valószínűleg népszerű lesz a felárért kapható Driver's csomag is, amellyel 250-ről 280 km/h-ra növelhető az autó végsebessége, bár ez olyan képesség, amit néhány igazán hosszú egyeneseket tartalmazó versenypályán és a német autópályahálózat egy-egy kihaltabb szakaszán kívül nem igazán van hely kipróbálni sem.
Ennél valószínűleg nem lesz már hegyesebb gyári 2-es BMW – azzal már veszélybe sodornák az M4-est, viszont ahogy sejthető, nem lesz olcsó: az alapár 70 ezer euró, azaz bő 21 millió forint körülre várható. Aki ennek ellenére rendelne egyet, az a nyár végére várhatja, hogy kézhez kapja a saját példányát.