A Škoda is megpróbálja, ami az Audinak és a Volkswagennek már sikerült: Kínában a nagyobb piaci szereplők közé verekedni magát. A cél nem kevesebb, mint a duplázás, 2020-ban már 600 ezer autót szeretnének eladni a távol-keleti országban. Ezért mutatnak be új, csak Kínába szánt modelleket, amelyek közül a Kamiq lesz az első.
A vázlatok persze hatalmas kerekekkel és erős perspektivikus torzításban mutatják a Kodiaq és a Karoq közé illeszkedő modellt, így messze nem hat olyan ügyetlennek, mint a korábbi fotókon, amelyeken valószínűleg valamiféle alapkivitel látható, krétafehér fényezéssel és viszonylag kis felniken.
Elég meglepően hangzik, de úgy hallani, a Kamiq az Európában kapható terep-Škodákkal ellentétben még a régi PQ sorozatú padlólemezek egyikére épül, és nem a korszerűbb és könnyebb MQB alapokra, aminek egyetlen oka lehet, az alacsonyabb gyártási költség. Ám az új modell esetében igen lényeges, hogy olcsó legyen, mivel állítólag kifejezetten a kínai tervezésű, olcsó városi terepjárók ellenfelének szánják, amelyek nagy részben az árukkal hódítják meg a vásárlókat.
A Kodiaq, a Karoq és a Kamiq mellett egy negyedik Škoda újdonság is várható Kínában, a Kodiaq GT néven ismert kupétetős modell, amelyet a Kamiq-kal ellentétben később Európában is forgalomba hozhatnak.