A tanulmányt a DS X E-Tense-nek hívják, és egyértelműen úgy tervezték, hogy aki látja, ne higgyen a szemének. A Pekingi Autószalonon állították ki, és egyértelműen egyetlen célt szolgál: hogy a DS stand mellett senki ne menjen el anélkül, hogy alaposan meg ne nézze.
Ennek érdekében először is az autóépítés legmarkánsabb ökölszabályát rúgták fel, mely szerint egy jármű alapvetően szimmetrikus a hosszsíkjára, legalább nagy vonalakban. A DS tanulmánya nem az. Olyan, mintha a teljes orr-rész balra csúszott el a középvonaltól, a far viszont jobbra, amitől a látvány egész hihetetlen, mintha a tervezők nem is az autót, hanem az azt befogadó teret hajlították volna meg valamiképp.

Ez a tanulmány egyébként semmilyen más szempontból sem próbál megvalósíthatónak látszani. A két ülést egymástól elválasztva és eltolva helyezték el az autóban, az egyiknek jutott szélvédő, a másiknak az sem – oda csak bukósisakban érdemes bemászni.
Ezen felül a fizika sem zavarta túlságosan a tervezőket. Két villanymotort álmodtak a jövő DS-ébe, de mindkettő egy-egy első kerekeket hajtja. Az összteljesítményük utcai üzemmódban is 540 lóerő, ami érzésünk szerint sokkal több, mint amit a két első keréken át lehetne vinni, az viszont biztos, hogy a verseny-üzemmód 1360 lóerejének nagy részét csak az első gumik megsemmisítésére lehetne használni.
Mindezzel persze csak akkor lenne dolgunk egy ilyen autó tulajdonosaiként, ha bekapcsolnánk a kézi irányítást, hisz természetes módon a 2035-ös DS sportkocsi már magát vezetné, legalábbis valahogy így képzelik a francia tervezők.
Természetesen nem véletlen, hogy a DS épp Kínában mutat ennyire radikális tanulmányautót. Az épp csak megszületett márkának egyértelműen ez az egyik legfontosabb és legrégebbi piaca, de épp összeomlóban van: tavaly 47,5%-ot estek az eladásaik. Másutt nem ilyen rossz a helyzet, hisz összességében 7,5%-os növekedésről számolhatott be a PSA luxusmárkája, de ahhoz, hogy jelentős piaci szereplő lehessen a DS-ből, kell még néhány újdonság, és nem csak efféle őrült tanulmányok.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
