A Renault és a Daimler is csökkenő profitról beszél

2018.04.28. 13:27

Messze már az első negyedév vége, lassacskán meg is érkeznek a pénzügyi beszámolók a nagy autógyártóktól. A Renault és a Daimler eddig nem lehet boldog a 2018-as eredményektől.

et

A Daimler pénteken közölte, hogy a cégcsoport adózott eredménye 2,35 milliárd euró volt a március végével záródott három hónapban az egy évvel korábbi 2,65 milliárd euró után (igaz, a tavalyi első negyedévi adatot például 267 millió euró értékű ingatlaneladási ügylet is erősítette). A Daimler bevétele a március végével záródott három hónapban 3 százalékkal, 39,78 milliárd euróra emelkedett, kamat- és adófizetés előtti eredménye pedig (EBIT) 3,34 milliárd euróra zsugorodott az egy évvel korábbi 4,01 milliárd euróról. Jól ment a konszern ékköve, a Mercedes, ahol a negyedéves profit 3 százalékkal nőtt, az eladott autók száma 5 százalékkal rekordszintre, 594 299-re emelkedett.

rece

Az egyes távol-keleti piacokon csökkenő eladások és hátrányos devizahatás miatt a piaci várakozásoknál jóval kisebb mértékben nőtt a Renault értékesítési árbevétele az első negyedévben. A franciák értékesítési árbevétele 0,2 százalékkal 13,155 milliárd euróra nőtt a január-március időszakban a piaci szakértők által jelzett 13,77 milliárd eurós medián helyett. A vártnál alacsonyabb bevétel-növekedés az indiai, kínai és dél-koreai piacokon bekövetkezett forgalomcsökkenésnek és az euró erősödésének tulajdonítható.

Az euró árfolyama a tavalyi első negyedévhez képest 11 százalékkal erősödött a dollárral szemben. Az árfolyam-emelkedés az orosz AvtoVAZ forgalmát leszámítva 4,8 százalékkal csökkentette a Renault bevételét. Clotilde Delbos a Renault pénzügyi igazgatója a párizsi eredmény beszámoló sajtókonferencián közölte, hogy számítottak ugyan negatív devizahatásra, "de ilyen erős szembeszélre nem".

A Renault forgalma eközben erőteljesen nőtt Európában és Oroszországban, de a rendkívül árérzékeny indiai piacon például egyharmadával csökkentek az eladások. Indiában a elpárolgott Kwid mini-SUV kezdeti értékesítési sikere, a nagyobb Captur kompakt modell pedig nem talált kedvező fogadtatásra. Kínában 16,8 százalékkal csökkentek a Renault eladásai, mivel konszolidálta a helyi közös vállalati partnerével, a Brilliance autógyárral közösen megvásárolt Jinbei és Huasong haszongépjármű eladásokat, azok viszont nagymértékben visszaestek. A dél-koreai érdekeltség, a Renault Samsung Motors eladásai egynegyedével csökkentek az első negyedévben.

A Renault részvénye 3,7 százalékkal gyengült pénteken, 9,7 százalékra csökkentve az év eleje óta felhalmozott árfolyamnyereséget.