Vadiúj kisdízel a Mercedestől
Meglepő bejelentést tett a Mercedes: saját, 1,6 literes dízelmotort készített a cég, az szintén nem régi, kétliteres OM 654 alkatrészeinek felhasználásával.
Az új OM 654 D16-ost első körben a C és az E osztályban vezetik be. A C osztály ezt kapja a Renault-tól vásárolt 1,6 literes dízel helyett, míg az E osztályban a kétliteres, 150 lóerős változat helyét veszi át. Az adatok alapján ez utóbbi szerepben sem vall majd szégyent: hiába a kisebb hengerűrtartalom, az új motor teljesítménye 160 lóerő, azaz az 1,6 literes E200d egyértelműen jobban megy a kétliteresnél. Automata váltóval az új motor 7,9 másodperc alatt gyorsíthatja százra a nagy szedánt, míg ugyanez az előző motorral 8,4 másodpercig tartott.
A kis dízel alkatrészeinek 94%-a azonos a korábbi kétliteresével, de azért akad néhány lényeges változtatás. Az új motor hengereinek átmérője 78, a lökethossza 83,6 mm – azaz mindkét méreten csökkentettek – így, bár elhagyták a kétliteresben használt kiegyenlítő tengelyt, az új motor állítólag csendesebben és rezgésmentesebben jár. Szintén új megoldás, hogy a hengerfuratok nem párhuzamos oldalúak: lefelé bővülnek, hogy üzemmeleg állapotban kisebb legyen a súrlódás és a kopás. Ilyet állítólag másutt még nem csináltak könnyűfém blokkos, acéldugattyús motorban.
A C és az E osztályban már az idén megjelenik az új 1,6 literes dízelmotor, bár nem tudni, hogy a jelenlegi hangulatban, amikor épp látványosan csökken a dízel-személyautók iránti kereslet, mennyire válhat népszerűvé. Mindenesetre ezzel még egyértelműbb, hogy a VW csoporthoz hasonlóan a Mercedes sem mondott le a dízelmotorok fejlesztéséről: úgy néz ki, a két német gyártó bízik benne, hogy a megoldás még visszanyerheti a népszerűségét.