Ahogy a Hyundai az Ioniq-ból, a Kia a Niro típusból kínál mindenféle környezetbarát változatot. A hibrid és a konnektoros hibrid után itt a tisztán elektromos kivitel is, méghozzá rögtön kétféle méretű akkumulátorral.
A Dél-Koreában bemutatott Niro EV-ről egyelőre elég kevés információt adott ki a gyártó. Annyi biztos, hogy a karosszéria azonos a többi Niro változatával, bár akad néhány különbség, például a teljesen letakart hűtőrács, amelyen a töltőnyílás ajtaját is kialakították.
A 4,375 méteres szabadidő-autó elektromos változatából kétféle változat készül: az olcsóbbikba 39,2 kWh-s akkumulátorcsomagot építenek, így ez legfeljebb 240 kilométer megtételére képes egy töltéssel. Ám aki ezt kevesli, az megveheti a típust 64 kWh-s akkumulátorral is, amely a gyáriak szerint akár 380 km megtételére is elegendő. A villanymotor adatait egyelőre nem közölték, bár nagy a valószínűsége, hogy itt is azt a 150 kW-os motort találjuk, amelyet a januári tanulmányban használtak.
A Kia villamos hajtásában egyebek mellett az a szokatlan, hogy különálló fejlesztésnek tűnik, nem a testvérmárka, a Hyundai megoldását vették át. Legalábbis az adatok nem stimmelnek, hiszen az Ioniq Electricben kisebb, 28 kWh-s akkucsomagot és gyengébb, 88 kW-os motort használnak.
A Niro EV elsőként Dél-Koreában lesz kapható – állítólag már februárban volt rá ötezer megrendelése a gyárnak – a világ más részein csak később kezdik el bevezetni a piacra.