Ennél most nincs gyorsabb utcai Lotus

2018.05.04. 14:35

A Lotus ugyan már a Geely birodalom része, de a friss kínai pénz még nemigen látszik a brit sportkocsigyártón. Egyelőre folytatják, amivel eddig túléltek, újabb változatokat készítenek a meglevő sportkocsijaikból.

Ezúttal az Exige-ről húznak le még egy bőrt: a Sport 410 erősebb és könnyebb lett, amit részben a versenypályára szánt Cup 430 alkatrészeinek felhasználásával értek el. Ahogy a típusjelzésből sejthető, a 3,5 literes V6-os Toyota motor kompresszoros változatából ezúttal már 410 lóerőt és 420 Nm csúcsnyomatékot hoztak ki, ami kivételesnek ugyan nem mondható, de egy ennyire apró és könnyű, mindössze 1054 kilogrammos sportkocsit elképesztő dolgokra tesz képessé.

A gyorsulási idő százra így 3,3 másodperc, az autó végsebessége pedig 290 km/h, de ennél alighanem többet számít az új futómű, amelybe állítható lengéscsillapítók és kanyarstabilizátorok kerültek. Aki pályán is használná az új Lotust, annak lehet érdekes, hogy rendelhető hozzá gyári bukókeret, központi áramtalanítási lehetőség és négypontos biztonsági övek.

Ebben a babakék-fekete-sárga színösszeállításban egyébként látványnak is elég feltűnő az Exige, bár ez a feltűnés egyáltalán nem olcsó. Az alapváltozat ára is 111 800 euró – bő 35 millió forint – és ebben még nincsenek benne az olyan ínyencségek, mint például az ultrakönnyű titán kipufogórendszer.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.