Excelle: ezt hozták össze Astra helyett
Európából ugyan teljesen eltűnt a GM, de azokon a piacokon, ahol nyereséget remélhet, igencsak aktív az amerikai cégóriás. Ezúttal Kínában mutattak be egy új, közepes méretű szedánt, amely tovább viheti a Buick Excelle sorozat korábbi sikerét.
Sokmindent hívtak már így Kínában, amióta 2003-ban megjelent az Excelle típusjelzés a kínálatban. Először a Daewoo Lacetti helyben összeszerelt változatára került a Buick jelvény, aztán néhány évig az előző Opel Astra négyajtós változata is viselte az Excelle GT nevet, most azonban egy egészen új modellt készítettek ezen a néven.
Pontosabban majdnem újat, mivel a típus tetővonala, és úgy általában az arányai kíséretetiesen hasonlítanak a Chevrolet Cruze-éra, azaz valószínű, hogy a lemezek alatt ugyanazt a technikát találjuk. A karosszéria burkolata viszont teljesen más, láthatóan igyekeztek a Buick márka arculatához és az aktuális divathoz igazítani a típus megjelenését.
A műszaki részletekről egyelőre annyit tudunk, hogy az új modell tengelytávja 2,61 méter, a hossza 4,47 méter, a szélessége pedig 1,76 méter, és egyelőre kétféle motorral lesz kapható: egy 1,3 literes 107 lóerős négyhengeressel, amely a koreai GM részleg fejlesztése, illetve a nálunk is ismert ezres, háromhengeres Ecotec turbómotor 125 lóerős változatával.
A GM az elmúlt tizenöt évben 2,3 millió Buick Excelle-t értékesített, és nyilván abban bíznak, hogy ez a szám az új modell révén hasonló ütemben nő majd.