Annak idején úgy tűnt, a Cadillac végre előáll egy versenyképes alapmodellel, de mostanra egyértelmű lett, hogy az ATS sem lett sikeres, hiába követi szorosan a BMW és a Mercedes receptjét.
A General Motors elképzelése egyértelműen az volt, hogy megismétli, ami a CTS révén egyszer már összejött egy kategóriával feljebb: átveszi a 3-as BMW receptjét, azaz készít egy határozottan sportos fazonú, hátsókerék-hajtású szedánt, és azzal szerzi vissza az elvesztett vásárlókat. A terv nem jött be, ezt mutatja egyebek közt, hogy tavaly az Egyesült Államokban 5100 ATS-t adtak el, miközben a hármas BMW-ből 99 ezret.
A tervek szerint az idei modellévben még megmarad a típus a kínálatban – ehhez elegendő raktárkészletet halmozott fel a Cadillac – és a kupé kivitelt még tovább, 2019-ig megtartják, de az ATS várhatóan utód nélkül tűnik el az évtized végére.
A gyáriak egyelőre csak annyit mondtak, hogy a CTS-t váltó CT5 és a csúcsmodell, a CT6 mellett egy harmadik szedán bemutatását is tervezik, de úgy hallani, ez kicsi lesz és fronthajtásos, az Audi A3-ashoz és a Mercedes CLA-hoz hasonló.