Gyors és veszélyes vezetésre ösztönöz, a Song 2 meg csak olaj a tűzre. A brit reklám- és fogyasztóvédelmi hatóság gondolja ezt erről a BMW-reklámról, le is tiltották a vetítését.
A punkzene, a Mechanikus Narancs és millió más népszerű, vad őrültség hazájában nem fér bele a rövidre vágott gyors terepen autózás, ha tévéreklámról van szó. A 444 szúrta ki a BBC hírét az illetékes brit hatóság, az ASA (Advertising Standards Authority) letiltásáról. A hatóság visszaesőként hivatkozik a BMW-re, akiket egy éven belül harmadszor kellett figyelmeztetniük (korábban ezért és ezért), mert nem megengedett eszközökkel népszerűsítik a márkát és azok termékeit. Meg is magyarázzák, milyen egyszerű, talán túl szubjektív problémáik vannak a fenti reklámmal.
A kifogásolt videó a BMW összkerékhajtású rendszerét, az xDrive-ot reklámozza. A teljes X-szériával veretnek benne mindenféle tájakon a Song 2-ra. A hatóságnak ezzel, azaz a Blur-számmal is baja volt, szerintük ugyanis az csak fokozza a benyomást, miszerint az autók tényleg túl gyorsan mennek a reklámban. Az általános kritikájuk viszont, hogy a reklámban az xDrive a szükségesnél gyorsabb, veszélyesebben, felelőtlenebb vezetésre ösztönöz és ez az izgalom összefüggésében van bemutatva, amivel megsértette a szabályaikat.
A BMW reagált. Azt mondják, a hirdetés 12 hétig ment ősszel és nagyjából 9,3 millió ember látta, de egy panaszt sem kaptak miatta, nem gondolták, hogy szabályt szegtek volna. Büntetésről nem esett szó, az ASA letiltotta a reklámot az Egyesült Királyságban és figyelmeztette a németeket, hogy a jövőben vigyázzanak, mit üzennek az izgalommal párosítva.
Az xDrive és az izgalom párosáról nekünk is van egy videónk, igaz, mi a kettőt összehoztuk száguldás nélkül: