Fiatal autóban fele annyian halnak meg
Az amerikai NHTSA kutatása azt vizsgálta, hogy milyen összefüggés van az autók kora, és az utasaik halálozási aránya között. Nos, az összefüggés egyértelműbb nem is lehetne.
Az adatok az Egyesült Államok 2012 utáni baleseti statisztikáiból származnak, és az elemzés eredménye egyszerűen ijesztő. Egy 1984 előtti járműben a halálozás valószínűsége 55%, míg egy 2013 utániban 26%. Ráadásul ez a szám egyértelmű, egyenes arányban áll az autó korával. Az 1998 és 2002 között gyártótt modellekben 42%, a 2003 és 2007 közöttiekben 36%, a 2008 és 2012 közöttiekben 31%, hogy valaki túlél egy balesetet.
Igazán öreg autóból persze nincs olyan sok az Egyesült Államokban, de úgy néz ki, hogy a vizsgált időszakban az 1998 és 2007 közti járművekkel történt messze a legtöbb baleset, ami arra enged következtetni, hogy mostanság az Egyesült Államok autóparkjában is több az 5-10 éves jármű, mint az új.
A régebbi autók gyengébb biztonsága egyébként többféle tényezőre is visszavezethető: egyrészt a korrózió miatt az idő előrehaladtával is csökkenhet egyes járművek biztonsága, másrészt az autógyárak egyre inkább igyekeznek megfelelni a különféle töréstesztek elvárásainak, mivel ez is javíthat az eladásaikon.
Ezek a tényezők nagyjából ugyanolyan mértékben javítottak az autók biztonságán az elmúlt harminc évben Észak-Amerikában és Európában, azaz az adatok valószínűleg mifelénk is hasonlóan néznének ki.