Nehézsúlyú rendőrautót készített a Dodge
Amerikában a rendőrségeknek bőven van pénzük frissen tartani az autóparkot, és mivel nincs központi beszerzés, ez a piac nyitott, jó kövér – csak az Egyesült Államokban úgy évi 40 ezer új járőrautót vásárolnak – és hagyományosan az amerikai autógyártókra vár. Nem csoda, hogy a Fiat Chrysler igyekszik minél nagyobb szeletet megszerezni belőle.
A Chargerből egy ideje már készül rendőrségi változat, elég gyakori látvány is, most pedig a Durango terepjáróból is bemutatták a Pursuit – azaz elfogó – kivitel. Ahogy már megszokott, az autó orrára masszív lökővas kerül, a tetejére és az orrára vörös-kék LED-es villogók, belülre a szabvány rendőrségi kommunikációs berendezések. Ahogy a konkurensek, a Dodge is kulcsra készen kínálja a rendőrségi Durangót, a megrendelőnek csak a festés színét és a feliratokat kell meghatároznia.
Az autóba egyébként a klasszikus Hemi V8-as 5,7 literes, 360 lóerős változata kerül nyolcfokozatú automata váltóval. Ez az átlagos amerikai autó kergetéséhez még egy ekkora karosszériában is elegendő, és hogy a járőröket egy hosszú üldözés végén se érje kellemetlen meglepetés, a megszokottnál bőségesebbre méretezett fékeket, nagyobb méretű olajhűtőt és nagyobb szállítású vízpumpát szereltek be. Bár a nagy könnyűfém felnik alapján nem tűnik különösebben alkalmasnak terepjárásra, a Durango Pursuit természetesen összkerék-hajtású, és a hajtásba felezőt is beiktattak. A nagy sebességű stabilitást pedig aktív összkerék-kormányzás hivatott fokozni.
A konkurencia persze erős, a Chevrolet és a Ford is kínálja a saját kulcsra kész rendőrautóit, és tavaly egyértelműen a Ford Explorer Interceptor volt a piacvezető, a rendőrségek fele ilyet vásárolt. A hatóságok ráadásul egyre több terepjárót vesznek, így egyértelmű, hogy az FCA számára is a Durango lehet a hatásosabb fegyver a rendőrségi piacért folytatott küzdelemben, és nem az amúgy látványosabb Charger.