Jönnek a Fiat új, turbós benzinmotorjai
Ahogy sejthető volt, a Latin-Amerikában már bevezetett Firefly motorcsalád Európában is felbukkan, méghozzá turbófeltöltéssel. Az új motorok erősebbek és könnyebbek lesznek a kifutó FIRE motoroknál.
A Firefly, vagy a Global Small Engine (GSE) motorcsaládot még tavaly vezette be Brazíliában a Fiat, de úgy néz ki, Európába a könnyű, moduláris benzinmotorok komplikáltabb változatait szánják. A három- és négyhengeres, 999 és 1332 köbcentis blokk marad, ahogy a hosszú löketű hengerek is – 70 mm-es furat és 86,5 mm-es löket jellemzi a motorcsaládot – de teljesen új hengerfejet kapnak a turbós változatok.
Egyelőre annyi biztos, hogy 200 bar nyomású közvetlen befecskendezést, hengerenként négy szelepet és MultiAir szelepvezéslést alkalmaznak majd, így az ezres változatból 120 lóerőt és 190 Nm nyomatékot, az 1,33 literesből pedig 180 lóerőt és 270 Nm csúcsnyomatékot hozhatnak ki. Az még nem egyértelmű, hogy Európában is megjelennek-e a Brazíliában gyártott egyszerűbb, hengerenként kétszelepes blokkok, de ez sem lehetetlen. Valószínűleg megfelelnének az 500-asban és a Tipóban alkalmazott, 1,2 és 1,4 literes FIRE szívómotorok helyettesítésére.
Azt egyelőre nem tudni, hogy az új Firefly turbómotorok mikor jelenhetnek meg a Fiat európai kínálatában, de az már biztos, hogy a cég hosszú távra tervez az új motorcsaláddal: 2025 után is ezeket szeretnék alkalmazni benzinmotoros modelljeikben.