Új dízelmotor a Mazdánál
Bár már mindenki készpénznek veszi, hogy a dízelmotoroknak befellegzett, és az eladások is zuhannak Európában, az autógyártók nemigen tehetnek mást, mint hogy bemutatják elkészült fejlesztéseiket. Alighanem a Mazda is ezért mutat most be egy újabb dízelmotort.
Az 1,8 literes – egész pontosan 1756 köbcentis – új dízel állítólag az 1,5 literes továbbfejlesztéséből született, amely pedig távoli rokona a Peugeot-Ford-féle, eredetiben 1,6 literes HDi motornak. A plusz háromszáz köbcenti nemigen látszik a motor adatain: a teljesítménye ugyan 105-ről 116 lóerőre nőtt, a csúcsnyomatéka viszont 270 Nm maradt, de nem változott a motor tömege sem.
Az új motor legnagyobb előnye a Mazda szerint az, hogy részterhelésnél kedvezőbb emissziós értékeket produkál, ezen felül valamelyest javítottak a termikus hatásfokán, és csökkentették a belső súrlódását is.
Az új dízelmotort, amely később valószínűleg teljesen leváltja az 1,5 literest minden Mazdában, közelebbről a CX-3 felújított változatában ismerhetjük meg, amelyet Japánban május végén kezdenek forgalmazni. Az autón külső változtatásokat alig végeztek – csak olyan apróságok változnak, mint a lámpák belső szerkezete – viszont áthangolták a futóművet, és csökkentették az autó belső zajszintjét is.