Jelenleg csupán egy típus, az Ecosport készül Craiovában, de ez már nem lesz így sokáig. A Ford épp most borít 200 millió eurót az üzembe, amelyből egy újabb modell gyártását indíthatják be.
A Fordnak eddig nem volt különösebb szerencséje a román üzemmel. Bár 2008 óta másfél milliárd eurót költöttek el itt, az első Romániában gyártott Ford, a B-Max nem lett igazán sikeres, és eddig az Ecosport sem látszik olyan típusnak, amelyért taposnák egymást a vásárlók (bár a modellfrissítés óta tényleg emészthetőbb a külseje, ami az eladásoknak is jót tehet). Ám a mostani fejlesztésekből arra lehet következtetni, hogy a következő itt készülő újdonságtól többet várnak. Erre utal, hogy 1500 főt vesznek fel a harmadik műszak beindításához, így a craiovai Ford gyárban 5900-ra nő a munkahelyek száma.
A román üzem jelenleg a Ford Global B kisautó-platformjára épülő modellek gyártására alkalmas, és ezen valószínűleg nemigen változtatnak a közeljövőben. Így azonban elég korlátozott azoknak a modelleknek a köre, amelyeket itt készíthetnek. Nem kizárt, hogy az olcsóbb Fiesta változatok előállítása költözik Spanyolországból Romániába, de az is lehetséges, hogy a Ka+ európai gyártása indul meg itt, a kínálat legkisebb autójáé, amelyet jelenleg Indiából importálnak.
Akármi is lesz a konkrét termék, az egyértelmű, hogy Craiova a viszonylag olcsó munkaerő révén az olcsóbb és kisebb modellek gyártásának kedvez.