Egyre-másra mutatkoznak be az újabb dízel-fejlesztések, annak ellenére, hogy a gázolaj üzemű motorok iránti kereslet gyorsan zuhant az elmúlt hónapok során. Ezúttal a Kia Sportage gazdagodik két újabb dízelfejlesztéssel.
A koreai hobbiterepjáró frissített változatát az ősz folyamán vezetik be a piacra, de már most kiderül, hogy milyen újdonságokat tartogat. A legtöbb változás persze kozmetikai jellegű – lesznek új érintőképernyők a fedélzeti számítógéphez, áttervezett fényszórók, lökhárítók és felnik, de ezek érdemben nem szólnak bele az összhatásba.
Ugyanakkor a műszaki tartalom két dízel-újdonságot is tartalmaz. Az egyik egy új, 1,6 literes turbódízel motor, amellyel a régebbi, 1,7 literes négyhengerest váltják fel. Az új motor kétféle teljesítménnyel lesz elérhető, 115 vagy 136 lóerővel.
Ezt nemes egyszerűséggel a Kia eddigi legtakarékosabb dízelmotorjaként tálalják, de valamivel még érdekesebb hír, hogy a Sportage a 2 literes dízel és 48 voltos enyhe hibrid rendszer kombinációjával is kapható lesz. A részleteket egyelőre nem közölték, csak annyit, hogy a rendszer az EcoDynamics+ nevet kapja, és nagyjából 4% csökkenést eredményez a szén-dioxid-kibocsátásban, és így az autó fogyasztásában is, méghozzá az új WLTP ciklus szerint mérve.
Egyelőre az látszik, hogy a megkezdett dízelmotor-fejlesztések eredményét még bemutatják a gyártók, hisz az ilyesmit évekre előre megtervezik, és amit már kifizettek, azt nem érdemes visszatartani. Így akár évek is eltelhetnek, mire az autógyárak újdonságai is alkalmazkodnak majd az új vásárlási szokásokhoz.