Így működik a Zenvo aktív hátsó szárnya

2018.05.24. 13:59

Első ránézésre csak egy újabb pozőr sportkocsi a sok közül, pedig a Zenvo TSR-S olyasmit kínál, amelyhez hasonlót sem igen láttunk eddig.

Ez persze nem egész véletlen: az aktív aerodinamikai elemeket a legtöbb autósport-szakágban tiltják, és ahol van ilyen, mint a Formula-1-ben a DRS, ott is nagyon szigorú szabályokkal bástyázzák körül, azaz kísérletezni nemigen volt mód. Drágább utcai sportkocsikon ugyan elterjedt megoldás a karosszériából bizonyos sebesség felett kiemelkedő légterelő, és az is előfordul, hogy légfékként használják a hátsó spoilert, de a Zenvo Genfben bemutatott újdonsága ennél egy lépéssel még tovább megy: az ő megoldásuk kanyarban is segít az autót az úton tartani.

Ahogy a videón jól megfigyelhető, a nagyméretű hátsó szárny egyetlen fix csuklópontra támaszkodik, és két munkahengerre, amelyek így előre-hátra, és két oldalra is billenthetik a karbon-deszkát. Lassításkor a teljesen előrebillentett szárny így lassíthatja az autót, egyenesben lapos szögben állva alacsonyabb légellenállást eredményez, kanyarban pedig a külső ív felé billenve oldalerőt hoz létre, amely elvben akár a leszorítóerő 30%-ával is befelé tolja a hátsó tengelyt.

Azt persze nem könnyű ennyiből megítélni, hogy milyen lehet egy ilyen autót vezetni, de lassabb kanyarokban egész biztosan nem jelent sokat a rendszer jelenléte. Az viszont ennyiből is egyértelmű, hogy pozőrségnek manapság nemigen akad jobb – ha más nem is, ez biztosan segít majd eladni az 1200 lóerős, millió eurós pályagépet.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.