„Nem ölöm meg a Fiatot” - mondta Sergio Marchionne vezérigazgató még márciusban, de ezzel együtt egyértelmű, hogy a Fiat csoport névadó márkája a cégen belül parkolópályára került. A kérdés most az, hogy merre fejlesztik tovább.
Marchionne, a Fiat-Chrysler vezére ugyanakkor azt is mondta tavasszal, hogy a Fiat elvesztette korábbi jelentőségét a piacon. Emellett azt is jelezte, hogy hisz a cégcsoport jelenlegi stratégiájában, amely a prémium-szerepre alkalmas márkák, az Alfa Romeo, a Maserati és a Jeep fejlesztésére fordítja a költségvetés nagyobb részét.
A Fiat előtt ráadásul több út is áll. Egyrészt építhetik a jövőt az olyan típusok köré, mint az 500-as vagy a 124 Spider, és gyárthatnak stílusos, drágán, de kis mennyiségben eladható autókat, vagy ismét kínálhatnak olcsó népautókat. Most azonban mindkét irány egyszerre van jelen, miközben az látszik, hogy a paletta megújítására sem igazán telik a cégnek.
Nemrég ráadásul kiderült, hogy a Fiat gyártás most már teljesen eltűnik Olaszországból: a teljes termelést a legolcsóbban működő üzemekben, Törökországban, Lengyelországban és Szerbiában oldják meg.
Hogy mi lesz a Fiat márka sorsa, az várhatóan a következő egy hét során derül ki. A Fiat-Chrysler következő ötéves tervét, amely a 2018-2022-es időszakot fedi le, június 1-én ismertetik – ez lehet az első jelzés arra nézve, hogy hogyan tervezik tovább- vagy visszafejleszteni a márkát, amely magától egyébként elég gyorsan zsugorodik.
A Fiat jelenleg mintegy 5%-os piaci szereplő Európában, amivel már a Mercedes, a BMW és az Audi mögé szorult, ami egy tömegmárka esetében nem jó jel. A másik erős piacán, Brazíliában pedig csak árnyéka korábbi önmagának: míg 2013-ban még a piac 22%-át tartotta a kezében a cég, a részesedése mostanra 8%-ra esett vissza.