Feltámasztják a Lancia Delta Integralét
Az Automobili Amos nevű vállalkozás hasonló módon nyúlna a Lancia legnagyobb legendájához, mint a Singer a régi 911-es Porschékhoz: átalakítaná és korszerűsítené azokat, de anélkül, hogy a karakterük sérülne.
Egyelőre a látványtervek mellett egy félig kész autóról mutattak néhány képet, de ezek alapján is felmérhető, hogy miként frissítenék fel a legendát. Markánsabb szélesítésekkel, új fényszórókkal, nagyobb felnikkel, csak kiemelve, de nem elrontva az eredeti jelleget.
A cégalapító, Eugene Amost azt mondja, a motor teljesítményét is megnövelik – az alap a 200 lóerős Delta HF Integrale 16V, de a turbós kétliteresből ennél nyilván sokkal többet is ki lehet hozni – a hajtásláncot pedig úgy hangolják át, hogy a nyomaték nagyobb része jusson a hátsó tengelyre, így az Amos Integralét még könnyebb lesz kilinccsel előre vezetni.
Összesen vagy ezer alkatrészt cserélnének vagy változtatnának meg, így egyebek közt alumíniumra tervezik lecserélni az acél karosszériaelemek egy részét.
Az igazán érdekes kérdés persze az, hogy honnan lesznek a cégnek donorautói, hisz mára a megmaradt Delta HF Integrale példányok ritkák lettek, és ennek megfelelően elég drágák is. Ha ebből indulunk ki, nem valószínű, hogy egy-egy ilyen restomod-Lancia olcsóbb lesz, mint a példakép, a Singer-féle Porsche, sőt.