Sergio Marchionne, aki az elmúlt 14 évben a Fiat csoportot igyekezett kihúzni a bajból, jövőre visszavonul, de az idén még felforgathatja az általa összehozott Fiat-Chrysler birodalmat, méghozzá épp a két névadó márka megnyesegetésével.
Az már nem titok, hogy június 1-én, vagyis holnap tartják azt a sajtótájékoztatót, amelyen Marchionne vázolja majd az FCA 2022-ig szóló terv-időszakát, de már most mindenki azt találgatja, hogy mit tervez az elhanyagolt márkákkal. Elsősorban a Chryslert és a Fiatot féltik, mivel az Alfa Romeo, a Maserati, a Jeep és a Ram márkák fejlesztésére, amelyektől viszonylag magas profitot remélhettek, eddig sem sajnálták a pénzt.
A legújabb pletykák szerint a Chrysler és a Fiat is lokális márkává válik a közeljövőben. Ám egyes vélemények szerin a Chryslert, amely már most is csak két modellt, a 300C-t és a Pacifica kisbuszt kínálja, akár elérheti a Lancia sorsa, és ugyanúgy hagyhatják elfogyni a kínálatot, mint az olasz márka esetében tették. Sőt, az sem teljesen egyértelmű, hogy a Dodge maradhat-e, vagy lassanként a másik amerikai személyautó-márkától is megszabadulna a cég.
A Fiat Európában és Latin-Amerikában biztosan megmarad, legalábbis egyelőre, viszont azt hallani, hogy a márka kínai és észak-amerikai forgalmazásával felhagyhat az FCA.
Az már korábban eldőlt, hogy Marchionne, aki egyébként a Fiat csoport minden nagyobb érdekeltségénél vezető tisztséget tölt be, 2019 áprilisában visszavonul, azaz ez lesz az utolsó, igazán fajsúlyos szereplése, mondhatni, ez az utolsó alkalom, hogy valami jelentőset tegyen az FCA-val.