A RAV4-ből is kiciánozzák a dízelmotort
A személyautó-kínálatból már eltüntette a dízeleket az európai Toyota képviselet – igaz, már korábban sem reklámozták, hogy kínálnak ilyet – de azt nem hittük volna, hogy a RAV4-es is elveszíti a dízelmotorját. És az utódba már nem is kerül ilyen.
A negyedik generációs RAV4-esnek ugyanis már nincs sok hátra. Az utódját Észak-Amerikában már bemutatták, és jövőre várhatóan hozzánk is megérkezik. Ám úgy néz ki, a kifutó modell volt az utolsó generáció, amelyet dízelmotorral is el lehetett érni.
A Toyota szerint már csak raktárkészleten maradhat néhány dízel RAV4-es – valószínűleg ahhoz elég lesz, hogy azt a néhány, még előforduló dízel-rendelést kielégítsék – illetve legyártják a már megrendelt autókat, de a továbbiakban a hivatalos motorválaszték már csak a 2 literes benzines négyhengeresből, és az A25A jelzésű 2,5 literes benzinmotor köré épülő hibrid hajtásláncból áll majd.
Úgy néz ki, bár a Toyota több mint húsz éve gyárt hibrid modelleket nagy sorozatban, Európában csak most, a dízelellenes politikai hangulat kapcsán sikerül ezeket nagyibb mennyiségben eladni. Így a Toyota elsőként kezdett kihátrálni a dízel-piacról, bár ez eddig csak a szigorúan vett személyautókra vonatkozott, és a Land Crusiert vagy a Hilux pickupot ezek után is dízelmotorral forgalmazzák majd, más lehetőség híján.