Áruszállító készül a London Taxiból
A Geely tulajdonában álló London Electric Vehicle Company (LEVC), a London Taxi vállalat utódja tavaly mutatott be egy egészen új bérautót, amelyet már forgalmaznak is az év eleje óta, de úgy tűnik, készül egy másik változat is, környezetbarát áruterítésre.
A terv az, hogy a LEVC áruszállítójából évente 5000 példányt gyártanak majd, ugyanannyit, ahány taxit is. Így jobban kihasználhatják az új, Coventryben működő üzem kapacitását, és ezzel gyorsabban megtérülhet a típus kifejlesztése is.
Valószínűleg itt is ugyanazt a konnektoros hajtásrendszert alkalmazzák majd, mint a taxiban, ami a 31 kWh-s akkumulátor-csomaggal 130 km tisztán elektromos hatótávolságot tud, de az 1,5 literes, háromhengeres Volvo benzinmotorral 600 km a jármű teljes hatótávja.
Egy ilyen áruszállító a nagy Li-ion akkumulátor miatt egyelőre sokkal drágább lesz, mint a dízelmotoros konkurencia – a taxi 55 599 fontos, vagyis 20,3 millió forintos árából kiindulva valószínűleg többszörösen – viszont az olcsó villanyáram, az adókedvezmények és az a tény, hogy egy ilyen járművel mindenféle korlátozott forgalmú belvárosi övezetbe be lehet hajtani, ellensúlyozhatja a magas ár jelentette hátrányt.
A LEVC később állítólag exportálná is az új, egyelőre ismeretlen nevű áruszállítót, bár azt nehéz lenne megjósolni, hogy Európa más részein milyen eséllyel indulna a cég, különösen azután, hogy Nagy-Britannia kilép az EU-ból.